On My Couch

Life: as the way it is.

Thursday, May 13, 2010

Bila tak kenal diri sendiri

Posted by zuliana_me |

It happened this morning, such an annoying scene that greeted and ruined my day (cheh, over giler...;)
Ok, I'm not poetic and I'm suck in it so just cut the craps and get down to business. This should be a story with positive lesson but since I'm feeling bimbo today & for a dramatic effect, let me first change into my alter ego, Ms. Joyah Kepoh ;)


Pagi tadi masa nak sarapan, Joyah menonton MHI kat TV3. Pengacaranya ialah Wardina & "John Doe". Mula-mula tengok, Joyah masih rasa ok lagi walaupun tau mamat ni memang sangat skema & lebih sesuai jadi guru Bahasa Melayu di sekolah sebab dia asyik nak betulkan tatabahasa orang aje. Makin lama Joyah tengok, makin pelik pulak jadinya. John Doe bercakap tanpa henti, potong semasa  sedang Wardina bercakap dan asyik nak menang saja. Di bawah adalah senarai benda annoying yang John Doe telah lakukan semasa mengacara MHI pagi tadi.

Urghh #1:
Pembuka kata yang membosankan:
"Selamat pagi semua, semoga dalam kesibukan ke tempat kerja ini anda tidak menjadikan diri anda hamba cermin. Kerana jika menjadi hamba cermin, anda akan........(isi tempat kosong).... Jika cermin itu mempunyai perasaan ia mungkin akan memecahkan dirinya."
I was like: " Err...are you kidding me? Urghhhh...!"
 
Urghhh #2:
Bila Wardina sebut mengenai pelacur, die betulkan jadi "andurmuda-ke-wateva-la" (dah cuba cari sama maksud pelacur kat internet tapi gagal). Hebat dowh John Doe...dia pun nampak sangat bangga.
Seriously, I didn't even care about the andurmuda thing. It distracted my focus from the main topic & John Doe always acted as if he was the best. 

Urghhh #3:
Sedang sibuk John Doe bercakap mengenai isu macam-macam, Wardina pun cakap:
"Zaman moden ni banyak sangat perlu dipelajari sampai kadang-kadang kita lupa untuk menilai & mengenali diri sendiri"
Kena batang hidung Joyah, John Doe & seangkatan...;p
 
Mungkin ayat John Doe tak la teruk sangat tapi cara dia yang buatkan Joyah dan ramai orang rasa tak senang duduk. Atau mungkin Joyah sangat bosan hari ini lalu menjadi kejam...Wakaka!
Joyah gedik jugak cuma nasib baik Joyah bukan artis. Ok, sekarang Joyah nak pergi bertaubat.

Subscribe